Jun 20, 2013
Jun 20, 2013
A diskurzusjelölők a pedagógiai kommunikáció szövegtípusaiban
A Magyary Zoltán posztdoktori ösztöndíj segítségével lehetőségem nyílik tanulmányozni a pedagógiai kommunikáció szövegtípusaiban megjelenő diskurzusjelölőket.
Kutatásomban a tanári magyarázatokat, a tanár-diák interakciókat és a tankönyvszövegeket vizsgálom a textuális és interperszonális funkciókat egyaránt kifejező diskurzusjelölőkre koncentrálva, azt kutatva, hogyan járulnak ezek hozzá a tananyag érthetőségének, tanulhatóságának és a mondanivaló koherenciájának a megalkotásához. A vizsgálat eredményeit pedig majd a nyelvtannal és nyelvészettel foglalkozó tankönyvek és oktatási segédanyagok diskurzusjelölőkkel kapcsolatos megállapításaival vetem össze, s mintafeladatok segítségével javaslatot teszek e funkcionális szócsoport tananyagba integrálására.
A kutatás az Európai Unió és Magyarország támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító szánú “Nemzeti Kiválóság Program - Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program” című kiemelt projekt keretei között valósul meg.