2001 óta tartok leíró és alkalmazott nyelvészeti kurzusokat az alábbi tárgyakból.
Az aktuális kurzusok tematikái és segédanyagai a linkekre kattintva letölthetők.
Előadások:
Bevezetés a nyelvtudományba (levelező)
Egyszerű és összetett mondat
Információ és kommunikáció
Stílus és jelentés
Szöveg és stílus
Szövegtipológia és retorika
Szemináriumok:
A diskurzuselemzés alapjai
A diskurzuselemzés alapjai II.
A diskurzusjelölők funkcionális vizsgálata
A nyelvhasználat tanítása
A nyelvleírás elméletei az oktatás gyakorlatában
A nyelvleírás elméletei az oktatás gyakorlatában (levelező képzés)
A nyelvleírás irányzatai
A szöveg szerkezete: A diskurzusjelölők és a szövegtípusok kapcsolata
Az aktuális tagolás
Az osztálytermi diskurzus elemzése
A tudományos kutatás, írás és előadás módszertana
Diskurzuselemzés
Diskurzusjelölők
Egyszerű mondatok elemzése
Érdekes nyelvészet
Grammatikai elemzések
Kommunikáció szóban és írásban I. - Nyelvművelés
Kommunikáció szóban és írásban II.
Kommunikáció szóban és írásban II. (levelező)
Kommunikációs stratégiák
Kommunikációs stratégiák (levelező)
Kutatómunka
Mondat- és szövegelemzési gyakorlatok
Mondattan
Morfológiai elemzések
Nyelvészeti filológia
Nyelvtudományi proszeminárium
Összetett mondat
Összetett mondatok elemzése (levelező)
Stilisztika
Stilisztika (levelező)
Szófajtani szeminárium
Szófajtani szeminárium (levelező)
Szótani gyakorlatok
Szószerkezettan és egyszerű mondat
Szövegtani gyakorlatok
SZTE Eötvös Kollégium nyelvészeti műhely
Társalgáselemzés: kritikus szövegértelmezés
Témavezetői kutatószeminárium
Témavezetői tevékenység:
OTDK-dolgozatok:
Dudás Kata (2025) Diskurzusjelölők a népdalokban - különdíj
Sári Fanni (2019): Emojik megjelenése az oktatásban
Hegedűs Gabriella (2017): A Saul fia a német online sajtóban - Jelentésképzési stratégiák vizsgálata német nyelvű cikkekben
Kalla Viktória (2017): Középiskolai tankönyvek mondattani ismeretanyagának összehasonlítása
Kalla Viktória (2015): Az aspektusjelölés vizsgálata Batthyány Ferencné Svetkovics Katalin levelezésében, 3. hely
Kondacs Flóra (2015): A tankönyvi szövegek mondatszerkesztési problémáiról
Garamvölgyi Luca (2013): Facebook-os társalgások elemzése, különdíj (a Magyar Nyelvtudományi Társaság különdíja)
Kalla Viktória (2013): Az el igekötő jelentésváltozásai
Kondacs Flóra (2013): A kémia tankönyvek mondatszerkesztési sajátosságai
Sándor Rita (2011): A Twitter nyelvének jellemzése, 3. hely
Krómer Anna (2011): A diskurzusjelölők használatának vizsgálata óvodások körében
Osztatlan képzéses szakdolgozatok:
Sági Fanni (2025): Diskurzusjelölők a magyar Twitch streamerek nyelvhasználatában
Dudás Máté (2023): A hiperbolák alakzattani vizsgálata magyar nyelvű rapszövegekben
Ignéczi Dóra (2023): Humorértés a negyedik és nyolcadik osztályos tanulók körében
Hideg Zoltán Richárd (2023): Stilisztikai jelenségek a dalszövegekben
Madarász Dóra (2022): Sheldon Cooper és a nyelvi alakzatok
Ficsor Sára (2021): Indirekt kérések a szituációs komédiák tükrében
Hovodzák Nikolett (2021): Diskurzusjelölők vizsgálata a chatszövegekben - különös tekintettel a hát elemre
Megyesi Csilla (2021): A nyelvi agresszió a Való Világban
Ignácz Márk (2021): A vloggerek diskurzusjelölő-használata
Vincze Bogdán (2021): A Facebook Messenger szövegeinek szintaktikai jellemzői
Migaskó Éva (2020): A szövegépítkezés eszközei a stand-up comedyben - különös tekintettel a diskurzusjelölőkre és a túlzásokra
Szeverényi Melinda (2019): Manipulációs stratégiák a kozmetikai termékek reklámjaiban
BA-s szakdolgozatok:
Vasas Júlia Dóra (2021): Italreklámok manipulációs stratégiái
Katona Alexandra (2020): A káromkodás funkciói és a hozzá kapcsolódó attitűd
Papp Bence Gábor (2020): Az Akkezdet Phiai néhány dalszövegének stilisztikai elemzése
Veszprémi Szilveszter (2019): “Friss. Olcsó. Jó.” - Kiskereskedelmi bolthálózatok magyar nyelvű szlogenjeinek kognitív nyelvészeti elemzése
Béres Sándor (2016): Reklámajánlatok elutasításának vizsgálata egy telekommunikációs cég telefonos ügyfélszolgálatán
Kugelman Edit (2015): Az osztálytermi kommunikáció változásai az általános iskolában - esettanulmány a második és a hatodik osztályos tanulók és tanáraik kommunikációs jellemzőiről
Tóth Henrietta (2015): Tipikusan fejlődő és enyhe értelmi fogyatékos 4. osztályos gyermekek nyelvhasználati sajátosságainak vizsgálata
Fási Nikolett (2014): Meggyőzés és manipuláció, avagy hogyan érvelnek a sajtóreklámok
Kalla Viktória (2014): Az igekötők és az igeidők aspektusjelölő szerepének vizsgálata Batthyány Ferencné Svetkovics Katalin leveleiben
Szalma Baksi Tímea (2014): A hírek információszerkezeti elemzése
Szeghő Katalin (2014): Jazz + Az a mókuskerékben, Stilisztikai alakzatok vizsgálata a Jazz + Az dalszövegeiben
Csáfordi Annamária (2013): A köszönések nyelvi vizsgálata - egy kérdőíves felmérés eredményei alapján
Lantos Katinka (2013): Lázár Ervin meséinek nyelve
Méhes Adrienn (2013): Szaknyelv és szlenghasználat a reklámokban
Orosz Edina (2013): A nyelvi alakzatok megvalósulása a L’art pour l’art Társulat humorában a megértés és a funkció alapján
Szakál Judit (2013): A manipuláció megjelenése a politikai vitákban és beszédekben
Ádám Kata (2012): A manipulációs stratégiák nyelvi megvalósulása a sorozatreklámokban
Garamvölgyi Luca (2012): Félreértések, problémák, nehézségek az MSN-es társalgásokban
Gila Orsolya Éva (2012): Manipulált ígéretek televíziós reklámokban
Kondacs Flóra (2012): Az aktuális tagolás vizsgálata a kémia tankönyvekben
Konyecsik Kinga (2011): A televízióreklámok nyelvi jellemzői a rendszerváltás előtt és után
Szeleczki Erzsébet (2011): A meggyőzés, a manipuláció és az érvelés megjelenése a televíziós reklámokban
Viziné Joó Anita (2011): Udvariassági elméletek a Büszkeség és balítélet című regényben
Wirt Patrícia (2011): Rövidítések az MSN nyelvezetében
Harczos Vivien (2010): Az MSN nyelvezete
Lakos István (2010): Az írott sajtóban megjelenő hírmanipulációs stratégiák
Papp Renáta (2010): Mellébeszélések nyelvi megoldásai a verbális konfliktusban
Sándor Rita (2010): A Twitter nyelvének leíró szempontú elemzése
Séra Dalma (2010): A túlzást kifejező alakzatok az országgyűlési felszólalásokban
Szántó Szilvia (2010): Mert Ön megérdemli – avagy mitől érezzük, hogy a reklámok személyesen nekünk szólnak
Széll Judit (2010): Alakzatok a nyelvi humor szolgálatában – a Rapülők együttes dalszövegeinek stilisztikai elemzése
Berczi Gergő (2009): A mentális lexikon és a szóasszociáció - a 13-18 évesek aktiválási stratégiái a keresztrejtvények gyakori kifejezései alapján
Krómer Anna (2009): “Egyértelmű-e, ha többértelmű?” – Két és többértelmű szavak szófaji besorolásának kérdőíves vizsgálata egy fővárosi gimnázium tanulóinak körében
Pénzes Anita (2009): Az internetes interakciók és a hagyományos párbeszéd viszonya
MA-s szakdolgozatok:
Bús Johanna (2025): A Jóbarátok című sorozat nyelvészeti vizsgálata
Dudás Kata (2025): Diskurzusjelölők a népdalokban
Kondacs Flóra (2015): A tankönyvi szövegek mondatszerkesztési sajátosságai
Wirt Patrícia (2013): Rövidítések az informális nyelvhasználatban
Berczi Gergő (2012): A humor megjelenési formái Kiss Ádám előadásaiban - kontextualizációs folyamat, nyelvi alakzatok, nyelvi játékok
Széll Judit Anna (2012): Nőies stílus, férfias stílus - az Elle és az Elle Man magazinok gendernyelvészeti elemzése
Hajdú Katalin (2011): Két rádióadó híreinek összehasonlítása
Krómer Anna (2011): A diskurzusjelölők használatának vizsgálata óvodások körében
Kardos Enikő (2010): Az internetes értékesítési weboldalak meggyőzési technikái
Samu Judit (2009): Meggyőzés és manipuláció a televíziós reklámokban
MA-s tanári szakdolgozatok:
Kalla Viktória (2016): 9. osztályos nyelvtankönyvek mondattani fejezetének tartalmi szempontú összehasonlítása
Szalma Baksi Tímea (2016): A hetedik osztályos fizika tankönyvek szövegszerkesztési problémái
Ádám Kata (2014): A diskurzusjelölők vizsgálata a humán és a reál tankönyvekben
Balogh Ágnes (2014): A tanári kommunikáció sajátosságai a tanárjelöltek osztálytermi kommunikációjának tükrében: A diskurzusjelölők megítélése a tanári kommunikációban
Garamvölgyi Luca (2014): A szövegalkotói tudatosság fejlesztése a diskurzusjelölők tanításának segítségével
Tóth Éva (2014): A diskurzusjelölők vizsgálata az oktatással kapcsolatos internetes oldalak hozzászólásaiban
Molnár Sándor (2011): A diskurzusjelölők tanításának és tanulásának problémái
Régi képzéses szakdolgozat:
Rumy Eszter (2016): Beszélt nyelvi elemek az internetes szövegekben
Lektorálási, opponensi feladatok:
2010–: diákköri pályamunkák bírálata az OTDK Humán Szekciójában
konferenciaabsztraktok, tanulmányok bírálata, doktori disszertáció előopponenciája és opponálása